본문 바로가기
MicroSoftware/M365, O365

M365 관리자 권한으로 사용자 메일 PST 다운 받기

by 삼성그룹이장 2023. 3. 29.

안녕하세요.

office 365 관리자 권한으로 퇴사자등 메일을 PST 메일 백업 받는 방법 입니다.

1. https://admin.microsoft.com/ 관리자로 로그인 

2. 규정 준수 클릭

3. 콘텐츠 검색 클릭

4. 새검색 클릭

5. 이름 입력 (아무거나 입력 해도 됩니다.) 후 다음 클릭

6. 추출할 위치 선택 후 "사용자, 그룹 또는 팀 선택" 클릭

7. 검색할 사용자 입력 후 완료 클릭

8. 상태에서 완료 될때까지 기다림

9. 완료 되면 사용자 클릭 후 조치 클릭 후, 결과 내보내기 클릭

10."내보내기 클릭" 하시면 해당 사용자가 보입니다.

11. 사용자를 더블 클릭 하면 PST을 생성 진행이 표시 됩니다. 완료 될때가지 기다려야 합니다. 

 

12. 결과 다운로드 클릭 하시면 프로그램 다운 받고 설치 해주세요.

13. 키값 및 저장경로 선택 후 시작 누르면 다운 받을 수 있습니다.

 

 

감사합니다.

 

Tell me how to back up user mail with office 365 administrator

 

As an Office 365 administrator, you can use the built-in eDiscovery and Content Search features to back up user mail. Here's how to do it:

  1. Log in to the Office 365 Admin Center using your administrator credentials.
  2. In the left-hand menu, click on "Admin centers" and select "Security & Compliance."
  3. In the Security & Compliance center, click on "Content search" under the "Search" section.
  4. Click the "+" button to create a new search.
  5. Enter a name for your search and select the mailboxes you want to back up.
  6. Under "Search query," enter the criteria for your search. For example, you can search for all mail sent or received during a certain time period, or containing specific keywords.
  7. Under "Preview search results," you can preview the results of your search before backing up the data.
  8. Click "Save" to save your search.
  9. Once the search is saved, click on "Export results" and select "Download results."
  10. Choose the file format you want to use for the backup (e.g. PST or CSV) and follow the on-screen instructions to complete the export.

Note that eDiscovery and Content Search require an Office 365 E3 or E5 subscription. Additionally, backing up user mail can be a time-consuming process, especially for large mailboxes, so you may want to plan accordingly and schedule backups during off-peak hours.

반응형